به گزارش مشرق، طبق جدیدترین گزارشها از رضایت مندی مردم از کیفیت خودروها نشان از این دارد که رضایتمندی مشتریان افزایش یافته است.نتایج تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برای نوزدهمین دوره متوالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفت دسته قیمتی کمتر از 25 میلیون، 25 تا 50 میلیون، 50 تا 75 میلیون، 75 تا 100 میلیون، 100 تا 125 میلیون، 125 تا 200 میلیون و بالاتر از 200 میلیون تومان انتشار یافت که در آن به ترتیب دسته های قیمتی خودروهای سایپا131، پارس تندر، ام وی ام x22 (MT)، کیا پیکانتو، رنو کپچر، تویوتا پریوس و بی ام و 530 بالاترین میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصول را کسب نموده است.
در این تحقیق با 69.074 نفر از خریداران 97 خودروی سواری که از 17 شرکت عرضه کننده خودرو در شش ماهه اول سال 1396 خودرو خریداری کرده بودند مصاحبه انجام شده است که نتایج نشان میدهد رضایتمندی مشتریان شش ماهه اول سال 1396 در مقایسه با سال 1395 از رشد 15 امتیازی برخوردار بوده است. شایان ذکر است رضایت مشتریان خریداران خودرو از کانال های غیر رسمی خودرو (gray market) در این تحقیق، مورد سنجش قرار نگرفته است.
بیشتر بخوانید:
مردم از خودروسازان چه میخواهند!؟
افشای فجایع قرارداد جدید خودرویی ایران با "رنو فرانسه"
نتایج رضایت مشتریان در شش ماهه اول سال 1396 نشان می دهد 57% خودرو ها نسبت به سال 1395 از رشد رضایت مشتریان و 23.5% با افت رضایت مواجه بوده اند. شایان ذکر است 19.5% مدل خودروها برای اولین بار در سال 1396 مورد سنجش قرار گرفته اند .
نتایج نشان می دهد در دسته قیمتی (خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان) با داشتن 35 مدل خودرو بیش از 63% سهم بازار را از آن خود کرده است، که بر این اساس خودروی پارس تندر تولیدی در شرکت پارس خودرو بالاترین عدد رضایت مشتریان و خودروی تیبا2 پایینترین رضایت را در میان خودروهای این رده کسب نمودهاند.
برای کسب اطلاع بیشتر از جزئیات این گزارش کلیک کند.